Dag 3,4 en 5 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Will Hoezen - WaarBenJij.nu Dag 3,4 en 5 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Will Hoezen - WaarBenJij.nu

Dag 3,4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Will

24 Mei 2014 | België, Geraardsbergen

Donderdag 22 mei
Om 9 uur vertrokken, want je hebt toch wel 15 minuten nodig om alles te pakken. Tassendragervoor is losgegaan, gelukkig gereedschap bij om deze vast te maken. We hebben 6 km nodig om weer op de Jacobsroute te komen. Vandaag hebben we alles bij om te picknicken, tijdens deze rust komen we in gesprek met Rogier. Hij is 72 jaar oud en topfit, is 2 jaar geleden met zijn broer naar Santiago gelopen. 3 maanden van de vrouw weg vraagt veel tact en vernuft zegt hij. Volgende week wordt Rogier geeerd heeft dan officieel 100.000 km gelopen.
De route is weer via prachtige fietspaden langs rivier de Nete en door mooie steden zoals Lier en Mechelen.
Je moet soms ook geluk hebben, tijdens een koffiepauze is er een geweldige stortbui, we kunnen mooi binnen zitten en na 10 minuten is t weer prachtig weer.
Op de tocht krijgen we te maken met enkele omleidingen en hierdoor wordt de afstand naar onze slaapgelegenheid groter dan gedacht. Ook is er tijdens het laatste anderhalf uur veel tegenwind. Na 83 km komen we aan in klein dorp met alleen een friettent, wel hebben we n mooie bed en Breakfast. Mijn achterwerk vond deze dag meer dan genoeg, sliepen beiden dan ook snel.

Vrijdag 23 mei
We besluiten om 6 dagen te fietsen en dan 1 rustdag te nemen, dit is geen probleem met ons schema. De rustdag wordt zaterdag. Dus morgen. We zoeken een leuk stadje op de route ,Geraadsbergen, ongeveer 50 km verder.
Na de tocht van gisteren is de start nog wat stroef, maar snel zitten we weer in ons ritme. Ook nu weer prachtige fietspaden langs de rivier de Dender. Hier heeft nog geen ruilverkaveling plaatsgevonden, Met als gevolg: de rivier slingert door mooie gebieden. Tijdens de picknick komt er een stel uit de andere richting. Dit echtpaar komt uit Budel, ze zijn in Sevilia gestart, naar Santiago gefietst en vandaar uit naar huis. In totaal 3600 km !
In Geraadsbergen een slaapplaats gezocht, gedoucht en het stadje in geweest. Leuk, historisch stadje. Voor alle geïnteresseerden het achterwerk gaat al wat beter. Ons Jo heeft nog geen enkel probleem.

Zaterdag 24 mei
Via een boekje een stadswandeling gemaakt, de route loopt via alle interessante gebouwen. Ook via de muur, dit is een zeer steile beklimming, die jaren het hoogtepunt van de ronde van Vlaanderen is geweest, sinds 2012 echter niet meer. Nu komen er zeer veel fietsploegen, waaronder een uit Oss. Bovenop de muur staat een kapel van Maria. Hier hebben we een dikke kaars aangestoken en bescherming gevraagd voor alle bekenden, vrienden en familie.
Dan ziet Joke een kringloopwinkel en beginnen haar ogen te twinkelen, dus deze hebben we van boven tot onderen bekeken. Moet haar wel steeds afremmen anders gaat ze met 100 kilo naar Santiago, want ze wil (bijna) alles kopen.
Vanavond voetbal kijken en morgen staat de route gepland naar Doornik.

• 24 Mei 2014 - 15:43

Floor En Ronald :

Zozo alleen maar culturele bezienswaardigheden, dat hadden we niet van jullie verwacht! Papa fijn dat je kont al wat minder pijnlijk is, blijf hem maar goed insmeren ;)
    Geniet van jullie rustdag dan kunnen jullie er morgen weer tegen aan!
    Dikke kus van bo, Ronald en Floor.

• 24 Mei 2014 - 17:18

Elly:

Gaat super, knap Joke al dat fietsen zonder problemen en voor het shoppen stuur ik wel een boedelbak. Zorg goed voor Willy dan kunnen jullie zondag weer goed vooruit! X ELLF

• 24 Mei 2014 - 19:51

Jet:

Ja , het is weer net als met de strand 5 daagse he , joke fietst nu weer , of dat ze altijd al gefietst heeft.
    maar mooi om te horen dat het zo goed gaat , ben elke dag wel een beetje jaloers op jullie.
    wat een mooi avontuur, ik hoop dan ook ook dat jullie nog een hele mooie tijd tegemoet gaan , veel fiets plezier nog en ik kijk weer uit naar jullie verslag grt jet en ton

• 24 Mei 2014 - 22:07

Sandra:

Geweldig om jullie te volgen. En voor will is er prurol voor je hol. jo jij bent een echt sport vrouw
    veel fiets plezier xxx

• 25 Mei 2014 - 20:57

Mark En Helma :

Joke en will, wat leuk om jullie verslagen te lezen en zo een beetje bij te houden wat jullie zoal meemaken, het ga jullie goed en will had nou nog maar geruild met mark zijn zadel want joke zit heerlijk lees ik wel. Groetjes mark en helma

• 25 Mei 2014 - 21:24

Wil En Ans V. Nieuwburg:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik heb jullie niet uit kunnen zwaaien, maar wens jullie veel succes en een hele mooie tijd. Heel veel groetjes vanuit Schijndel

• 25 Mei 2014 - 23:47

Albert En Mechlien:

Nou wil en jo ik sta er van te kijken hoe makkelijk jullie de kilometers onder je weg fietsen , hoor vertellen dat joke beter getraind is dan wll geen last van het achterwerk, petje af zegt je zwagertje, xxx de loosjes

• 26 Mei 2014 - 16:17

Gerda Denissen:

hallo joke en willie
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen, zadelpijn gaat vanzelf over.
    nog n hele goede reis en veel fiets plezier
    Ik volg jullie verslagen. Groetje gerda

• 26 Mei 2014 - 22:03

Wendy, Jerry En Cherlyn :

Hoi tante Joke en ome Willy,

Knap hoor. Zo te lezen gaat het goed...
    Geniet van deze bijzondere ervaring en maak samen veilige kilometers!
    Wij volgen jullie!

Liefs Wendy Jerry en Cherlyn

• 26 Mei 2014 - 22:25

Marijke Vogels:

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat , Joke , Will nog veel fiets plezier !! :-)
    Groetjes Theo en Marijke xxx

• 26 Mei 2014 - 22:31

Kees En Ingrid:

Joke en Will, nog een geweldige reis toegewenst!! Leuk o
    Jullie ervaringen te lezen! Geniet van al het "prachtigs" wat op jullie weg komt!! Vooral de onverwachet ontmoetingen zullen indruk maken naast alle natuur en cultuur!! Enjoy
    Kees en Ingrid

• 29 Mei 2014 - 12:33

Lenie Peter:

Hoi luitjes fijn dat alles goed gaat laat joke jou billen maar maseren anders kom ik het even doen hier is alles goed gr leni peter pa ma