Op naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Will Hoezen - WaarBenJij.nu Op naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Will Hoezen - WaarBenJij.nu

Op naar Chartres

Blijf op de hoogte en volg Will

01 Juni 2014 | Frankrijk, Chartres

31 mei
Rit Marsines- Villiers Le Mahieu
Vandaag weer een route van goed 50 km. Het weer is uitstekend 25 graden en zon. We vertrekken rond 9.30 uur, na eerst de bakker bezocht te hebben, gaan we weer door de bekende velden met enkele stevige hellingen. Vandaag zien we verschillende fietsers, die dezelfde richting in gaan. Joke zegt dat ik minder met deze mannen en vrouwen moet praten, anders hebben we zo 15 mensenaan ons broek hangen. (Sommige zou niet zo erg zijn, maar dat terzijde) gelukkig hadden we nog eten van gisteren (koude schotel), want er zijn geen mogelijkheden om te eten, hierdoor zijn we vrij vroeg in het plaatsje, waar we overnachten. We kunnen het B en B niet vinden, maar wel een prachtig kasteel met golfbaan. Hier blijven we een tijdje, het is duidelijk geen gelegenheid die vaak pelgrimgangers ontvangt, dat merken we wel.
Het B en B is redelijk nieuw, we zijn de 5 de gasten. In het dorp is alles gesloten, de eigenaren koken voor ons. Prima maaltijd en zeer vriendelijke mensen. We hebben hem het adres van de vereniging van de Jacobsroute gegeven, het B en B ligt namelijk 5 km van de route in een gebied wat bijna geen slaapgelegenheden heeft en hij staat nog niet in het boekje. Kan voor hem interessant zijn.

1 juni
Rit Villiers Le Mathieu - Chartres
We maken ons klaar voor de rit naar Chatres van bijna 70 km, maar het is er vrij vlak. De zon schijnt maar dat bedriegt, al snel moeten we meer kleren aandoen. Je kunt merken dat t zondagmorgen is, er is niemand op straat. We rijden nu al een paar dagen door een gebied wat welvarender is, alles ziet er netjes en verzorgd uit. Alleen zijn de velden nu alleen maar korenvelden en deze heb ik na 300 km wel genoeg gezien. Echter de vele prachtige kastelen met karakteristieke tuinen en poorten maken alles weer goed. Tijdens de eerste koffiepauze zit Joke op een steen voor de ingang van een Prive kasteel. Er stopt een auto en de chauffeur zegt haar dat hij eigenaar van het kasteel is en nodigt haar uit om t te bezichtigen, dit doen we dan ook. Prachtig,het geheel is 110 hectare groot. (Tja het is blond en t lacht....)
Een paar dorpen verder op staan op een marktplein vele oldtimers. Het blijkt de rally van de prinsessen te zijn. Deze gaat van Parijs naar Saint Tropez en is alleen voor vrouwen. Bij de meeste dames is aan de lippen en borsten gewerkt, de auto's zijn veel mooier. Na hier een tijdje doorgebracht te hebben (de meeste spreken prima Engels) rijden we verder en komen we midden in een verlaten gebied een prachtige manege met een goed restaurant tegen.
Dan door naar Chartres, we kunnen onze overnachtingsplaats niet vinden. Het blijkt te liggen tegen de beroemde kathedraal van Chartres, het lijkt een oud klooster. Joke zegt dat ze de paters nog ruikt. Morgen hebben we n rustdag en gaan we Chartres bekijken.

• 01 Juni 2014 - 21:59

Floor En Ronald :

Wat een avonturen allemaal! Veel plezier morgen tijdens jullie rustdag! Dikke kus van ons drietjes!!

• 01 Juni 2014 - 22:21

Jet:

He fietsgangers , ik hou op de kaart de route een beetje bij , maar wat gaan jullie snel zeg, wel genieten he.tijd zat toch. Heel veel grt van ons

• 02 Juni 2014 - 20:49

Alie-Ad:

He , eindelijk is het gelukt.Wat hebben wij zitten genieten van de verhalen fantastischEn dan moet het mooiste nog komen.En dat is na St. Jean Pied de Port.Maar als jullie zo doorgaan heb je een maand over.Ben benieuwd wanneer jullie voor het eerst in een albergue gaan overnachten want dan is het pas echt pelgrimeren.

• 04 Juni 2014 - 14:04

Wilna:

Joke en Willie, vandaag heb ik tijd genomen om het reisverslag te lezen. Moet je kijken wat je in bijna 2 weken mee maakt. Dat is t leuke van zo'n tocht: iedere dag is t afwachten of en wat er gebeurd. Welke mensen je ontmoet en graag mee kletst en welke je liever niet had ontmoet. Fijn dat jullie (kontjes) het (bijna) zonder pijn doen. 'S avonds veel smeren doet wonderen!! Heel veel succes. Ik ga jullie verder volgen.

• 04 Juni 2014 - 20:11

Lia Van Vucht:

Hallo joke en Wil.

Wat gezellig om jullie fietsreis te volgen.
    Ik wens jullie een goede reis en Will niet te veel praten maar wel hard fietsen.

Groetjes lia en succes

• 04 Juni 2014 - 23:17

Albert En Mechlien:

hallo jo en will,

Knap zoals het gaat en wat heeft jullie jo een goede neus!!!!!
    We blijven jullie volgen, harstikke mooi.

groetjes de loosjes,

• 07 Juni 2014 - 20:35

Gerrie:

Sinds vandaag kunnen wij jullie avontuur ook lezen,
    succes verder en goeie reis, groetjes
    Ad Gerrie en Wilhelmien