Op weg naar de Pyreneeën - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Will Hoezen - WaarBenJij.nu Op weg naar de Pyreneeën - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Will Hoezen - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Pyreneeën

Blijf op de hoogte en volg Will

14 Juni 2014 | Frankrijk, Moustey

Woensdag 11 juni
Angouleme-Aubeterre
Het is nu 6.45 uur en ik zit al heerlijk aan de koffie en n sigaretje, we ontbijten om 8 uur en staan alweer in de startblokken.
Jan fiets ook nog n stukje mee om de stad uit te komen.
We beginnen gelijk al met n klim van n paar kilometer. Poeh Poeh, ik wist niet dat heuvels zo hoog konden zijn, normaal flits je er met de auto zo overheen, je hebt er geen erg in.
We komen door bossen en langst vele zonnebloemvelden (we wisten eerst niet wat het waren, maar hier zijn de planten en bloemen al wat verder ontwikkeld. Tegen de tijd dat we in Spanje zijn zullen ze wel geel zijn.
Prachtige vergezichten met mooie velden vol met klaprozen en korenbloemen in het lichtblauw.
We zijn op zoek naar n bakker, maar in welk dorp we ook komen geen bakker en ook geen koffie dan maar koffie uit de thermoskan (meegenomen vanuit het hotel).
Eindelijk vinden we n barretje om koffie te drinken en raar maar waar er toetert n auto door t dorp en het is de bakker, die door verschillende dorpen rijdt, we hebben brood.
Gepicknickt in het bos en hierna verlaat Jan ons om verder te gaan. Na heel wat klimmetjes komen we in Aubeterre, waar we n leuk hotelletje hebben met zwembad.Aubeterre wordt aangegeven als een van de mooiste steden in Frankrijk met een ondergrondse kathedraal , het is erg toeristisch. Heerlijk uit eten geweest.

12 juni
Aubeterre-Saint Emilion
Al vroeg zit ik heerlijk aan het zwembad met jullie raden t al. Het gaat weer heuvel op en heuvel af. Op is soms zwaar maar als je dan naar beneden mag roesten is dat heerlijk.
Het wordt warm vandaag, om 12 uur is t al ruim 28 graden.
We beginnen door bosrijk gebied met waterpartijen, erg mooi, we picknicken weer en fietsen door, vandaag 68 km.
Daarna komen we in de wijnbouwgebied van Bordeaux. Erg mooi, maar om 15.00 uur is het 37 graden, het is erg heet en we moeten nog dik 20 km. Dan voelt de ene berg nog hoger dan de andere.
Jose van Fons zegt vaak ik zwem in mijn panty, nou wij zwemmen vandaag in onze fietsbroeken.
Maar we hebben t weer gehaald, Saint Emilion is nog toeristischer dan Aubeterre, maar erg mooi. Het is een Franse stad die qua bouwstijl erg aan de Spaanse bouwwijze doet denken. Het is gebouwd tegen een berg met n mooi dorpsplein en steile weggetjes, welke zeer glad zijn, dit komt door de kinderkoppen, die door het lopen spekglad zijn geworden.
Eerst gedoucht, n slaapje en daarna de stad in en in de kerk n kaarsje aangestoken voor iedereen, die het nodig heeft. Na nog wat gelezen te hebben slapen we redelijk vroeg en op naar morgen.

13 juni
Saint Emilion-Cadillac
We vertrekken vroeg want het wordt vandaag ook weer warm.
Na 10 km door druivenstruiken komen we in n dorpje waar we iets drinken.
Ik besluit toch maar naar n dokter te gaan, mijn tandvlees en gehemelte lijken steeds meer zeer te gaan doen.
Krijg van de dokter n antibiotica kuur, 2 gels en ibuprofen en dat alles voor maar € 19,00 n koopje. Als t maar helpt, dan ben ik helemaal blij.
Het is weer heuvelachtig, we hebben nu al vele chateaus gezien met ieder zijn eigen wijnmerk.
Vandaag maar n korte route naar Cadillac. Waar we n klein hotelletje hebben wat naar varkens ruit en waar ze liters eau d cologne gebruikt hebben om dit weg te werken.
Het bed is goed en we hebben n middag rust, ook fijn.
Het stadje is echter niks, gelukkig ziet Willem 's avonds Nederland ruim winnen en is in de zevende hemel.

• 14 Juni 2014 - 20:12

Jeannet En Ad:

Hallo reizigers,
    Het gaat nog steeds lekker met jullie zo te lezen. Joke, je hebt ook schrijftalent. Je zult er wel lol in hebben, want je slaat bijna geen dag over. Beterschap met je ontstoken mond!
    Groeten uit een oranje Schijndel, Jeannet en Ad

• 14 Juni 2014 - 21:05

Albert En Mechlien:

Net jullie laatste verslag gelezen Joke hopelijk blijft het bij ontstoken tandvlees en hoef je daar niet naar een tandarts.We blijven jullie volgen en gaan zo ook mee door de mooie natuur en mooie stadjes.Blijf genieten en Joke en Will wij zijn trots op jullie dat jullie het zo gemakkelijk fietsen.Dikke knuffel ook van ons pa en ma.

• 14 Juni 2014 - 22:06

Wil Koppers:

Hallo Will en Joke,

Leuk om jullie reis zo mee te volgen. Een hele ervaring, veel te zien en te beleven. Joke ik hoop dat het niet nodig is om daar naar een tandarts te gaan. Will heb je daar ook de prestaties van onze Oranje jongens kunnen volgen?

Groetjes,
    Wil en ton

• 14 Juni 2014 - 22:27

Ronald En Floor:

Nou mam je schrijft goed hoor. Erg leuk om te lezen!
    Zo te horen hebben jullie het erg leuk samen!
    Ondanks de bergen halen jullie het einde vast en zeker dus neem de tijd dan zijn jullie ze voorbij voor je het weet!
    Zet hem op en ook wij zijn trots op jullie!
    Dikke kus van ons drietjes.

• 15 Juni 2014 - 19:40

Gerda:

hallo joke en willie
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen. Maar berg op met n electrische fiets moet toch een makkie zijn (ha ha) nog heel veel fietsplezier en geniet van de mooie tochten, misschien doen we jullie nog weleens na
    Sterkte met je tandvlees.
    groetjes gerda en kees denissen

• 24 Juni 2014 - 18:51

Wil EnAns:

Wat leuk om zo met jullie mee te gaan, wij nemen ons petje voor jullie af