Ook in Spanje kan t regenen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Will Hoezen - WaarBenJij.nu Ook in Spanje kan t regenen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Will Hoezen - WaarBenJij.nu

Ook in Spanje kan t regenen

Blijf op de hoogte en volg Will

24 Juni 2014 | Spanje, Burgos

23 juni
Badaran - Belorado
Vandaag vertrekken we later want het ontbijt was pas om half negen mogelijk. Dat had ook wel eerder gekund, want het brood was volgens mij al drie dagen eerder aanwezig.
Het is echter niet zo erg dat we wat later vertrekken want het wordt n makkelijk dagje. De rit is niet zo lang en de temperatuur blijft onder de 30 graden.
De eerste 6 km geven echter n ander beeld, het is meteen flink klimmen. Ik (Will) rijdt in een lage ondersteuning en dan is het niet zo prettig om meteen met een flinke klim te beginnen. Je voelt dan werkelijk alle spieren in je benen. Dit heb je veel minder als je al wat km in de benen hebt. De rest van de rit is redelijk vlak en fietst aangenaam.
Net als we het dorpje bereikt hebben begint t te regenen en later in de avond zijn er nog hevige regenbuien. Ik hoop dat het morgen niet regent, want ik heb al mijn regenkleding teruggestuurd. Ik H gezegd dat we die niet meer nodig hebben, Joke heeft ze nog wel gehouden. Dus je weet wie nu het hoogste woord heeft.
We slapen bij een Nederlander, samen met 3 mensen uit Spijkenisse. De Eigenaar is een echte voetballiefhebber en regelt in een café dat we Nederland-Chilli kunnen zien. De Spanjaarden hebben n eigen tv met geluid, wij de andere tv zonder geluid, maar dat deert niet.
Daarna zijn we met vijven in een pelgrimsauberge gaan eten, menu voor € 10,00 en echt lekker.
Om 22.00 uur is het weer gedaan.

24 juni
Belorado-Burgos
Samen met de 3 Nederlqnders ontbeten en daarna beginnen we met 5 km over n zeer drukke weg met veel vrachtwagens, zodat ze geen tol hoeven te betalen op de snelweg. Dan klimmen we gestaag naar ruim 1000 m. We blijven de gehele dag rong de 900 m hoogte fietsen. Echter op zeer rustige, mooie landwegen. De omgeving is groen met papavervelden en natuurlijk korenvelden.
Het is echter nevelig n fris, zodat we beiden onze jassen weer te voorschijn halen. (15 graden). Het fietsen gaat soepel vandaag en voor Burgos hebben we nog een klim van 14%. Dat is even doorzetten. Dan worden we voor Burgos n fietspad opgestuurd, wat ongeveer 9 km lang is en door een schitterend park loopt. In dit park zijn er allerlei mogelijkheden voor de bewoners van de stad zoals:wandelen, joggen, fietsen. Er zijn strandjes, speeltoestellen en allerlei mogelijkheden om te zitten voor families. Een prachtige voorziening voor de stad.
Ons hotel sierschildpad voor de ingang van de Kathedraal, is alleen te bereiken via vele trappen. Dus moeten we de fietsen met bepakking de trappen op zeulen. Dat valt niet mee. Komen we bij het hotel aan, moeten de fietsen in de kelder staan. Kunnen we weer trappen af. Maar we zitten wel midden in het centrum.
Na ingecheckt te hebben, gaan we wat drinken en wie zien we daar Guus en Loes, die we eerder in Zuid Frankrijk ontmoet hebben. Na 1 uurtje gezellig gekletst te hebben, gaan we douchen en n dutje natuurlijk ( Joke dan) en 's avonds de stad in.
Morgen is er n rustdag.

• 24 Juni 2014 - 18:08

Ronald En Floor :

Jullie zijn nu echte ervaren fietsers!! Wie weet wat dit jullie nog allemaal brengt..
    Geniet maar lekker van jullie rustdag!
    Dikke kus van ons

• 24 Juni 2014 - 19:34

SANDRA VAN BEERS:

hoi joke en will

knap dat jullie het durven op de drukke wegen te fietsen en die wind elke keer van de vrachtwagen te voelen.
    dat vindt ik dood eng
    will gewoon weer een regen capje kopen,
    veel plezier groeten van ons

• 24 Juni 2014 - 22:55

Leo En Elly:

Wat een beleving, jullie zijn echte doorzetters en zeker als de bergen in zicht komen. Geniet van je rustdag en liefs van ons xxx

• 27 Juni 2014 - 00:28

Christien:

Goh Joke wat bijzonder om dit allemaal te lezen, vooral omdat ik vorige week terug ben gekomen uit, jawel hoor, Santiago de Compostela.
    Wij hebben 311 km gelopen en veel fietsers gezien, en ik moet je zeggen dat ik de tocht best zwaar vond, maar me toch steeds afvroeg of je nou beter kan lopen of fietsen.
    Ik heb het idee dat het met de fiets af en toe hard werken is, tjonge jonge.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en genot, en de eindstreep Santiago is meer dan de moeite waard.
    Heel veel succes!!!!!!!!!! Groetjes Christien

• 28 Juni 2014 - 13:21

Piet & El:

Terwijl jullie als volleerde klimgeiten de bergen bedwingen liggen wij hier onder ons parasolletje in de Griekse zon!
    Ook het laatste stuk mag voor jullie inmiddels ervaren fietsers geen probleem meer opleveren. Geniet ervan met volle teugen.
    Ik oefenen intussen verder om ons eerste balletje terug te winnen.
    Groetjes,
    Piet & El